maandag 13 december 2010

Hella Jongerius

Ik ben gek op mooi keramiek en Hella Jongerius is zeker een favoriet. Ze heeft voor Ikea natuurlijk de vaas Jonsberg ontworpen en als je een beetje creatief met draad  bent, kun je er je eigen draai aan geven, wat ik eerder al deed.
In Rotterdam is nu een tentoonstelling van haar werk in het museum Boijmans van Beuningen, te zien tot 13 februari en daar wil ik zeker nog heen.

Update: inmiddels weet ik dat de vazen zondag zijn beschadigd door een vrouw die onwel is geworden, het zal je maar gebeuren, flauwvallen, midden tussen die mooie vazen....

overzicht tentoonstelling




4 opmerkingen:

  1. Het is een geweldige tentoonstelling, alleen de vazen kun je niet meer heel zien... wij waren er vrijdagochtend en toen was alles nog heel, maar zaterdagochtend is de helft om- (en dus kapot) gevallen. Echt zo jammer! http://yfrog.com/h44nuqj en http://yfrog.com/gyz3bfj

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las in een bijlage van de NRC dat ze ooit heel veel keramiek had gebakken in een oven en het toen direct in de prullenbak gooide omdat het 'te perfect'was. Cool mens is het volgens mij! (en had ik maar bij die prullenbak gestaan...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, het zal je maar gebeuren, en zo "ongelukkig" terecht komen. Dat borduur idee vind ik echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat!