dinsdag 20 december 2011

actie: Ty Pennington

Een leuk idee voor de Kerstvakantie: een sprei maken, waar je vervolgens zelf heerlijk onder kan gaan liggen, met een boek of fijn naar een (kerst) film kijkend!

Ik heb dit kleed gemaakt: met de stoffen van Ty Pennington in de hoofdrol. Door de kleuren en printjes, past het perfect bij elkaar! Ik nam van elke stof, 2 repen van 25 cm, zodat ik 40 blokjes van 25x25 had: een lekker groot kleed dus! Je maakt eerst stroken, vervolgens naai je de stroken aan elkaar. Voor de achterkant gebruikte ik een wollige grijze plaid, gekocht in het geel/blauwe warenhuis. Aan elkaar stikken (klein stukje openlaten), omdraaien en het laatste kleine stukje met de hand dichtnaaien. Klaar!

Wil je ook zo'n kleed? De stoffen van Ty Pennington zijn tot en met 2e Kerstdag fijn in prijs verlaagd!


6 opmerkingen:

  1. ziet er heel leuk uit! Ik zou wel de achterkant willen zien, kan dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, supermooi zeg. Ben ook wel benieuwd naar de achterkant, en eigenlijk ook wel wat je als tussenlaag heb gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Shibbie en Liene,

    Ik heb geen tussenvoering gebruikt, omdat het Ikea kleed al zwaar en warm genoeg is. Foto achterkant heb ik niet, maar is ook niet zo spannend ;) Het is gewoon een grijs wollig kleed:
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20204906/
    Het rekt wel mee, dus wat lastig naaien! Je kan ook een andere, bv grijze, stof als achterkant nemen en er van die quiltvoering tussennaaien.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat!