zondag 18 december 2011

patroon Oliver+S

Sombere dagen, met al die wind en regen! Ik word helemaal vrolijk van dit stofje van Petit Pan, dus koos het uit voor een blouse voor dochter. Met korte mouwen, kan ze het straks in het voorjaar ook nog aan....
Het patroon is van Oliver+S, De stof zoals gezegd van Petit Pan, met biaisbandje, ook van Petit Pan!

Op het originele patroon sluit de achterkant met knoopjes, ik heb er 1 achterpand van gemaakt, vind ik persoonlijk net zo leuk en scheelt heel veel werk :) Het past namelijk zo ook prima over haar hoofd.

7 opmerkingen:

  1. oh, nu ben ik zeker: ik wil dit petit pannetje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi en geniaal. Wat me stoort aan de Oliver +S patronen is dat ze allemaal een knoopsluiting langs achteren hebben en dat vind ik niet echt mooi. Heb je breedte toegevoegd of gewoon de stukken aan elkaar geplakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @An, ja, ik vind knoopsgaten altijd lastig, veel werk en eigenlijk niet echt iets toevoegen. Het achterkant bestaat nu uit 2 delen, maar als je de patroondelen over elkaar legt, zie je wel hoe je ze aan elkaar kan plakken, zonder knoopsgaten. Ik was even bang dat het dan niet over haar hoofd zou passen, maar dat gaat heel gemakkelijk, dus daar hoef je ook geen knopen voor in te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat!