zaterdag 25 februari 2012

Boymans van Beuningen

Donderdag was ik in het museum Boymans van Beuningen in Rotterdam. Heerlijk om er rond te slenteren en te kijken naar oude meesters (mooi, maar vind ik persoonlijk ook altijd vrij snel saai worden). Leuker vind ik de moderne afdelingen. Niet per definitie mooi, maar leuk om te kijken en te bedenken waarom het werk tot stand is gekomen. 
Als je de collectie "Absalon" hebt gezien, dan weet je hoe indringend (ook wel irritant) de schreeuwende man is. Die hoorde je 2 zalen verder al.
Dan was er nog een groot net, waar je op kon klauteren, liggen en zo naar bizarre filmpjes kon kijken.
En de spiegelzaal, vol rood/wit gestipte sprieten en overal spiegels, zodat je jezelf ook nog ontelbaar vaak kon zien.
Het interessants vond ik de collectie "Nieuwe energie in Design en Kunst". Maar als je die wilt zien, moet je haast maken, want dit weekend is deze er voor het laatst.





foto's van mezelf en website Boymans van Beuningen

1 opmerking:

  1. Mijn hubby heeft de website van boymans gemaakt :) we moeten er ook nodig eens naartoe, maar t was er nog niet van gekomen. Die onderste foto is kicke!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat!