vrijdag 11 mei 2012

Kubb

Of ik voor mijn korte vakantie nog wel even een blogje kon maken, werd mij gevraagd....

En het gaat toepasselijk over onze korte vakantie, aan zee.
Vorig jaar las ik er al over op een Belgisch blog, want in Belgie is het spel al behoorlijk populair. Toen ik later op het strand een groep mensen dit spel zag spelen, dacht ik weer, dat is wat voor ons. En toen ik het spel vanmorgen in een winkel zag staan, dacht ik er weer aan en kocht ik het dan ook gelijk. Het gaat dus mee, naar het strand. Het heet Kubb en het is een tactisch 'gooi omver' spel. Niet alleen leuk om te spelen, maar ook gewoon mooi, met die eenvoudige houten blokken.
Dus A., als je deze zomer naar ons toe komt, dan gaan we dat doen ;)


5 opmerkingen:

  1. Kubb is hartstikke leuk, op de camping in Voorthuizen waar wij al een aantal jaren komen wordt het heel veel gespeeld. Zijn zelfs toernooien voor -12 en +12 en onze kids zijn altijd van de partij!
    Veel speelplezier!!

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. T'is idd een leuk spel! Geniet van je aankoop!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben het jaren geleden in Denemarken gekocht. Leuk om te zien dat het steeds populairder word! Op de camping word het altijd vaak gespeeld door onze jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uit ervaring kan ik zeggen: errug leuk spel, voor alle leeftijden. We hebben inmiddels een inimini versie, waarmee je thuis op tafel of op de grond kunt spelen. Ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat!