dinsdag 21 augustus 2012

Een aantal jaren alweer geleden kocht ik in New York een wastas bij Target van Orla Kiely.
Ze ontwierp voor deze Amerikaanse winkel (soort Hema) een lijn. Ik wist al dat er een run op zou komen en ik had (dacht ik dus) geluk, want ik was net daarna dus in New York. Waar ik allemaal lege schappen aantrof...
Ik kocht een mega waszak voor een paar dollar en had geen idee wat ik ermee moest aanvangen, maar je kent het wel, ik moest en zou wat kopen. Daarnaast kocht ik een placemat. Eentje. Zo'n ding met kurk en dan een glad laagje erop. Juist, beide met super mooi Orla Kiely motief.

Beide exemplaren kwamen op een schap terecht, om nog te bedenken wat ermee te doen...
Begin dit jaar kocht ik een nieuwe fiets en onlangs kwam ik die zak weer tegen en wist ineens wat ermee te doen:
Ik maakte een hoes voor zowel zadel als fietsmand!

En beide zijn dus heel makkelijk te maken, je kan er elk tafelzeil voor gebruiken, of leuke stevige stof. Ik had zo'n reclame zadelhoesje, die heb ik uit elkaar geknipt en overgetrokken op de stof.
Voor de mand moet je even de maat opmeten van de mand. Deze veel ruimer knippen, de hoekjes 'wegknippen' en als een hoes weer aan elkaar stikken. Ik maakte een klein tunneltje onderaan en reeg er elastiek doorheen, werkt perfect.

Zie hier, mijn 'orla' fiets :)



6 opmerkingen:

Leuk als je een reactie achterlaat!