donderdag 11 oktober 2012

Stedelijk Museum Amsterdam

Vorige week vrijdag alweer bezocht ik samen met een vriend het Stedelijk Museum in Amsterdam.
Op zaterdag. s'Morgens kochten we allebei een Parool, want daar zat een vrijkaartje in.  En ja, een Parool kopen van 2,95 euro om zo een kaartje van 15 euro te besparen, vonden we een goede deal....

In de trein echter bleek bij het uit de folie halen van de krant dat er op de achterkant van het kaartje zelf een fijne kleine regel te staan, namelijk dat het vrijkaartje pas vanaf zondag in ging.
Tja....In de trein oefenden we nog even in een mini cursus Assertiviteit, want het stond niet op het Parool, ook niet in de tweet van het Stedelijk, dus wij vonden eigenlijk toch dat we van het ticket gebruik mochten maken.
In de rij fokten we onszelf helemaal op en eenmaal aan de beurt begonnen we vriendelijk....En daar bleef het bij, want de cassiere bleek al helemaal gek geworden te zijn van alle discussies die ze de hele ochtend al had gevoerd. Het was nu eenmaal onhandig gecommuniceerd, zo luidde ook haar oordeel.

En dus liepen we rond en genoten van de collectie en het mooie gebouw. Met name de typografie en design afdeling vond ik erg mooi. Net als de trap en verlichting. Aanrader dus!




3 opmerkingen:

  1. oei, ik wil ook zo heel graag. Ik ben benieuwd hoe het geworden is ... Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik ga toevallig a.s. dinsdag, maar ik (há), ik heb een MuseumJaarkaart op zak.
    NU komt een REKLAMEBLOKJE Een museumjaarkaart is Zo Handig! Je popt in en uit een gebouw vol met inspiratie, vol met werk van mensen die professioneel dag in, dag uit met design en kunst bezig zijn, soms van honderden jaren geleden, soms iets wat ze vorige maand gemaakt hebben (zoals in het Van Abbe, ook een aanrader!).
    Kindjes hebben er ook één, ik investeer in een speurtocht en ik heb geen kind mee aan ze :). DUs als je nog een leuk kadootje vol kunst, verhalen en een nieuwe blik om oude zaken wilt, doe jezelf of iemand anders een MJK kado met de feestdagen.
    EINDE RECLAMEBLOK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een museumjaarkaart is ideaal! Je haalt hem er altijd dubbel en dwars uit. Ook het Openluchtmuseum, Zuiderzeemuseum, Audax Tilburg en nog veel meer mooie en leuke musea doen mee. Een supercadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat!