donderdag 16 januari 2014

Haakmanie

En toen was de Kerstvakantie echt weer voorbij en bleef het hier een beetje stil. Maar ik zat niet stil hoor, stilzitten is echt niet aan mij besteed.
Nee, ik nam me wat voor: ik wilde leren haken. Zoals dat dan meestal gaat heb ik gelijk 10 projecten in mijn hoofd en het liefst maak ik ze alle 10 tegelijk. Wat ik in de praktijk ook doe eigenlijk ;-)

Zo maakte ik 2 kindermutsen, een fotocamerahoesje, 2 sjaals, een aap en werk ik nog aan 2 granny dekentjes, een paard en een kat.  Als ik het zo lees, klink ik enigszins manisch. Oef….;-)

Hoe dan ook, haken is best makkelijk vind ik en super leuk. Inmiddels prijkt in de webshop dus ook de hele collectie van de MyBoshi wol, lekker stevige wol/acryl in 40 echt leuke kleuren en omdat ik niet zo uit de voeten kan met zo'n klein haaknaaldje nummer 2,5 waarmee de meeste beestjes gehaakt worden, besloot ik de aap ook gewoon van deze dikke wol te haken. Het resultaat? Een aap van 55 cm die nu in het bed slingert van mijn zoon:


overigens duurde het best lang voor ik er een aap in zag:


maar het kwam toch goed…zoon vroeg toen hij dit zag:
wat is dat voor huilend beest? is dat mijn aap??


8 opmerkingen:

  1. Goed bezig! Ik haak ook aan meerdere dingen tegelijk. Nu aan 5 projecten..... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gelukkig Hennie, ik vond mezelf al een beetje gek ;-)

      Verwijderen
  2. Wat knap dat je er aan begonnen (lees doorgezet) hebt!
    Steeds komt het bij mij ook op en dan pruts ik wat en stop weer. Zoveel andere dingen ook nog in mijn hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat als het wat lastiger was gelukt, ik ook sneller was 'afgehaakt', maar het ging snel goed.
      Vind het vooral heerlijk dat je dit fijn op de bank voor de tv kan doen en zelfs mee kan nemen in de auto bijvoorbeeld.

      Verwijderen
  3. Leuk! Ik ben laatst ook begonnen en haak nu een dekentje voor de baby van mijn zusje die in april geboren wordt. Zo'n dekentje, daar gaat behoorlijk wat tijd in zitten. Daarom doenik soms wat kleine dingetjes tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haak je deze met een kleine haaknaald (2,5)? Hulde! Ik zag dat een babydekentje toch ook al 60x80 cm groot moet zijn, dat is een hele lap! Ik wil er een maken met de dikke wol, gaat iets sneller. Hoop ik…;-)

      Verwijderen
  4. zo een plezante hobby ;-) en natuurlijk plezante dingetjes maken voor men dochter van 3 heb overlaats een mooi kleed gemaakt voor mijn zus en heb de smaak weer te pakken zoveel ideetjes ;-) kijk er naar uit om terug goed bezig te zijn :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n super leuke stofjes;is om direct goesting van te krijgen! Duimen maar om een kilootje in de wacht te slepen!Zou mooi zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat!