dinsdag 1 april 2014

Rotterdam Kunsthal


Afgelopen zaterdag was ik in Rotterdam, waar we met de trein heen gingen 
en gelijk het nieuwe station van R'dam bewonderden.
Doel was de Kunsthal, waar een tentoonstelling was van Marimekko. Ik hartje prints en stof, 
dus daar moest ik heen!

Op de tentoonstelling waren de originele schetsen te zien….

 En de uiteindelijk print op stof, leuk!

 Een aantal mooie printjes, waaronder deze...

En deze, deze herken je misschien wel, het is een bekende print.

Ik vond zelf de schetsen het leukst om te zien

 Het keramiek herken je vast ook?

De versie Converse die Marimekko speciaal heeft ontworpen.

Deze jurken zo bij elkaar waren ook leuk om te zien.

De tentoonstellingsvloer vond ik doodeng, want hoogtevrees.
Overigens was de tentoonstelling heel erg klein, mijn foto's 
dekken de collectie zo goed als ;-)

Daarna togen we de stad in, deze eetkamer stond bij 
Depot Rotterdam, maar mag ook zo mijn huis in…


We bezochten de Marqt, een geweldige grote biologische supermarkt, 
een ware delicatessenzaak, die wil ik in Eindhoven ook graag!

We aten heerlijk en goedkoop Italiaans bij De Pasta Kantine
een prachtig gestyled restaurant!

Kortom, leuke dag gehad in 010!


1 opmerking:

  1. Ik ben nog niet geweest, maar wil nog wel!
    Want ik <3 Marimekko ;-)
    Dat keramiek staat hier in de kast en die klaprozen.... Die liggen op mijn bed, hangen aan de wand, staan op blikjes, mijn kookschort enz. ;-)
    Dank voor je recensie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat!